2012. augusztus 12., vasárnap

Torta egy Twilight rajongónak

Egy hónapnyi szünet után igazán hiányzott már a "tortáskodás", de szerencsére augusztus sem maradhat szülinap nélkül. Nővérem Legnagyobbika ünnepli augusztus elején a születésnapját.

Nem volt nehéz ötletet találni a témára, hiszen az akkor 14 éves Leányzó bármely könyv bármely oldalán, akár 2 méteres távolságból is azonnal kiszúrta az "alkonyat" szót, lett légyen az az Egri csillagok vagy Harry Potter. :-)

Ugyan a témát könnyen megtaláltam, viszont hogy miként tegyek az ünnepelt elé egy Twilight tortát, már fejtörést okozott. Gondolkodtam a könyvekben, hiszen könyv tortát már készítettem, de valahogy nem találtam igazinak az ötletet. Sok-sok gondolkodás és netes böngészés után döntöttem a sakk tábla alap mellett, melyhez természetesen egy négyzet alapú tortára volt szükségem. Erre az alapra kerültek rá a könyvek motívumai: az alma, a hervadó virág és a két sakkfigura. A szalag felől úgy döntöttem, eltekintek az ehető feltételtől és igazi szalaggal kötöm körbe az elkészült tortát.

Ennél a tortánál használtam először cukrászati tortabevonót. Férjem egyik cukrász ismerőse bevezetett egy cukrászati nagykerbe, azóta innen veszem meg készen a bevonót, véget ért a ragacsos munka. :-)

 A torta ezúttal az Ünnepelt kívánságára kinder-bueno ízesítéssel készült el. Ez egy igazi ízkavalkád: mogyorós kevert lapok között - amiket még forrón lekenünk mogyorókrémmel - vaníliás és csokoládés krém található, a két krémet keksz lapokkal választjuk el. Az eredeti recept szerint egyszerű kekszet kell használni, de én az utóbbi időben töltött kekszet szeretek beletenni ezekbe a tortákba.


2 megjegyzés: